05 juni 2007

Loj

Den värsta rastlösheten börjar lägga sig. Visserligen har jag städat ur två garderober, men på det stora hela har jag mest läst i solen på balkongen, sovit middag och kollat på tv i två dagar. Heja mig!

Så inför dagens MVC-besök var jag vid gott hopp om bra siffror på blodtryckskollen. Men icke! 140/100 kändes som ett nederlag - å då spelade det mindre roll att jag inte läckte äggvita och hade bra blodvärden (123) och sockernivå (6,6). Det underliga är att fem minuter senare (och i liggande position) var trycket nere på 120/75. Trodde att jag kanske spänner mig och blir nervös varje gång vi ska ta trycket, men det sa vår barnmorska spelade mindre roll... Nåja, ny koll nästa vecka alltså och ett nytt möte bokades till den 20 juni, dvs. nästan en vecka efter planerat datum (Grodpappan såg lite lätt irriterad ut när mötet bokades, han är så otålig att jag inte tror han står ut en endaste dag efter utsatt datum).

Grodans hjärtfrekvens låg på 130, vilket talar för att alla dem (och de har blivit fler de senaste veckorna) som gissar att Grodan är en kille. Så nu går vi igenom namnförslagen igen och mer seriöst: Hugo, Isak, Lukas, Simon, Markus....

/Grodmamman

Inga kommentarer: