18 juni 2007

40+3

Tredje dagen efter utsatt datum och fortfarande ingen Groda. Har ju i o f sig hela tiden trott att det blir en midsommarbebis och det verkar inte bättre. Svårt att veta hur mycket man vågar ta sig för under tiden, bara. Vågar vi dra iväg till landet ett par dagar eller är det bättre att hålla sig hemma? Igår drog vi i allafall iväg på en dagslång tur på landet, Grodpappan och jag. Blir ju smått klaustrofobisk av att bara vara hemma. Så det blev besök hos både mor och svärmor ett par timmars bilresa bort. Grodpappan var lite nojjig och ville ta med väskan och bilbarnstolen "för säkerhets skull". Själv tyckte jag det var onödigt, tänkte att det skulle finnas tid att svänga förbi och hämta sakerna även om det skulle sätta igång när vi var borta. Grodan "pluppar" ju inte ut bums, precis. Och förutom att jag i vanlig ordning svullnade upp under den stillasittande bilresan gick det hur bra som helst. Men jag känner att utflykten straffar sig idag. Är galet trött, tror jag sovit 14 timmar inatt, och är lite illamående mest hela tiden. NÅja. Utflykten var trevlig så det får det vara värt, helt enkelt.

/Grodmamman

Inga kommentarer: