01 juni 2007

Sista dagen med gänget

Jobbade min sista dag igår, vilket bland annat innebar ett förmiddagslångt möte med kreativa diskussioner, en lååång lyxlunch på Mäster Anders tillsammans med mina favviskollegor, storstädning i skåp och lådor samt stor personalfest på kvällen. Med andra ord, lite skolavslutningskänsla. Min stass för kvällen bestod dessutom av vita linnebyxor och min vita Gossip-klänning (obs! INTE en mammaklänning!! Inte illa för någon som kallades för "hangarfartyget" av en snäll kollega!) och bruna, högklackade sandaler för att liksom extra matcha känslan.

Och det var en konstig känsla: "jag ska inte jobba på nästan ett år"-känslan varvades med "har jag glömt något viktigt"-känslan. Underbara kollegor och vänner lät mig veta hur mycket de kommer sakna mig, så lite tårögt blev det oxå. På det hela så där som det ska vara sista dagen, alltså.

Idag har jag inte gjort ett dugg, utom möjligen att känna mig rastlös. Det är precis som vid semester: det tar ett tag att varva ned. Men gissa hur många gånger jag varit på väg att ringa jobbet, bara för att säga "hej" eller "hur går det"....?!

/Grodmamman

Ps. Undrar hur många gånger jag uttalade frasen "om två veckor" under festen.... Tror ALLA frågade mig hur jag mådde, stirra på min mage och sedan fråga när det är dax....

Inga kommentarer: