08 juni 2007

Om tre veckor...

Idag slog det mig: Om tre veckor är vi föräldrar. Vi har en vecka kvar och max två veckor över tiden sätter de ju igång oss. Så om tre veckor ÄR vi föräldrar. Punkt. Lite läskigt, men oftast känns det som om jag håller på att längta ihjäl mig. Tror oxå att jag omedvetet står på något slags "stand by"-läge. Tycker jag sover ordentligt, men känner mig nästan aldrig helt utvilad. Förmodligen processerar jag en massa tankar under natten eller så sover jag lättare för att jag liksom är beredd. Blir också på helspänn varje gång mobilen ringer och jag jobbar. Har frågat Grodmamman om hon vill att jag ska ta telefonen med mig när jag tränar oxå, men det tyckte hon var onödigt: Även om det sätter igång under tiden hinner ju inget avgörande hända på ett par timmar. Håller med henne, men samtidigt vill jag ju veta om och när.

/Grodpappan

Inga kommentarer: