24 maj 2007

Lite känslig

Har ju tidigare sagt att jag inte brytt mig om storleken på min mage, att jag inte tagit illa vid mig om folk tyckt den varit stor eller liten, bred eller framtung. Med ganska precis tre veckor kvar , 16 kilo plus och brist på svullnad (bortsett från den här veckan, alltså) tycker de allra flesta dessutom att magen är rätt normal, att jag inte är så stor. Men idag på yogan var det en tjej som frågade om jag väntar tvillingar (hon jämförde med sig själv som är beräknad en vecka senare - själv såg jag faktiskt inte någon större skillnad på våra magar) och jag tog oväntat illa vid mig. Vaddå? Tvillingar? Är jag verkligen så stor? Blev ledsen och kan inte riktigt släppa det. Dumt, eftersom jag vet att det bara är mina hormoner som spökar...

/Grodmamman

Inga kommentarer: