24 maj 2007

BB-Besök

Idag har vi gjort studiebesök på BB Stockholm. Skönt att få bekanta sig med miljön innan allt blir kaotiskt och stressigt. Bara det här att få veta var ingången är nu under renoveringsarbetet är en trygghet. Vi var åtta par allt som allt, alla beräknade i juni (men med varierande storlekar på magarna). Stämningen var avslappnad - för att inte säga ganska uppsluppen - och det var högt i tak för frågor. För min del var det också skönt att det inte var så "sjukhusaktigt". Framförallt var det en befrielse att slippa sjukhuslukten. Hoppas nu allt är som det ska och att det verkligen blir där vi hamnar....

Passade på att lämna in vår födelseplan oxå. Fick äntligen tummen ur och skrev den igår kväll. Tyckte det var rätt svårt. Det är ju inte lätt att uttrycka hur man vill ha det i en situation man aldrig varit i förut. Jag menar, jag är sjukt sprut- och stickrädd, så epidural är inte det första jag tänker på nu. Å andra sidan är det säkert tusen andra saker att vara rädd för, att fokusera på eller som gör ont och då spelar det kanske inte någon större roll med en spruta. Sen är jag också rätt motsägelsefull. Jag är världens kontrollfreak (å då menar jag verkligen världens största), men i en ny situation där jag tvingas gilla läget kan jag mycket väl lita på att den kunniga personalen vet vad som är bäst för mig just där och då. Kort sagt, planen skrevs under stor vånda.

Yogade på kvällen. Hade egentligen ingen lust, var så trött att jag höll på att somna på vägen dit och då är det ju svårt att motivera sig. Men det var länge sen sist: har missat två tillfällen och förra veckan var det uppehåll. Och när jag väl kom dit var det oerhört skönt - inte minst efteråt.

/Grodmamman

Ps. Lunchade med en manlig kollega som är planerad två dagar innan oss. På restaurangen satt en mamma med en nykläckt sötnos, max ett par veckor gammal. Vi kom på oss själva med att med huvudet på sned stirra ogenerat på den lilla och sucka av längtan. Snart, snart är det vår tur!

Inga kommentarer: