27 maj 2007

Längtan

Tog nyss en lång, varm och skön dusch och fick Grodpappan att assistera med tvättande och insmörjande. Själv fuskar jag varje morgon - tycker att det är sjukt jobbigt att tvätta fötterna och smörja in benen. Hur jag än bär mig åt får jag ont eller svårt att andas. Så det var riktigt lyxigt, men fick mig att fundera på hur ensamstående gravida gör....

Hur som helst. Det hela fick mig att fundera på saker jag längtar efter. Några av dem är:

- att sova på mage
- att ha mina vanliga jeans
- träna hårt (eller åtminstone få promenera i snabb takt utan att ha en "nära-döden-upplevelse")
- att slippa se slafsig ut för att jag spiller på min stora mage (men ännu mer: att slippa tappa smulor innanför tröjan. Smulorna fastnar nämligen alltid mellan magen och tröjan och ger upphov till både klåda och skavsår!!)
- att kunna kramas med Grodpappan utan att vara överkänslig och ha en stor mage i vägen.

Jag längtar...
/Grodmamman

Inga kommentarer: